Informacja o uruchomieniu naboru na kolejną dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
Szczegółowa informacja dotycząca zasad i składania wniosków dostępna jest na stronie internetowej Urzędu w Zakładce: Tarcza antykryzysowa / Dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy określonych branż (Rozp. rozdz. 3).
Wnioski o dotacje można składać do PUP właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl
WAŻNE! Dotację można łączyć z innymi formami wsparcia realizowanymi przez PUP.
Nabór prowadzony będzie wyłącznie do dnia 31.05.2021 r.
Tarcza antykryzysowa - informacja o kontynuowaniu naboru.
- niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców (art. 15zzd),
- niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla organizacji pozarządowych (art. 15zzda),
- dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych (art. 15zzc),
- dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (art. 15zzb),
- dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych (art. 15zze),
- dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej (art. 15zze2).
Tarcza antykryzysowa.
W związku ze zamianą przepisów prawa w zakresie tarczy antykryzysowej, wnioski dotyczące dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników (…), dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (…), pożyczki dla mikroprzedsiębiorców (…) złożone do Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi, a nierozpatrzone do dnia 23.06.2020 r. będą realizowane na podstawie przepisów obowiązujących od dnia 24.06.2020 r., bez konieczności dokonywania w nich zmian. Umowy zawarte na podstawie dotychczasowych przepisów ulegają zmianie z mocy prawa i nie wymagają aneksowania.
Ważna zmiana dotycząca umorzenia pożyczek
Przedsiębiorcy, którzy otrzymali pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej nie muszą składać wniosków o umorzenie pożyczki. Umorzenie będzie następowało z urzędu na podstawie informacji w CEIDG/KRS, jeśli przedsiębiorca spełni warunek umorzenia tzn. będzie prowadził działalność gospodarczą przez 3 miesiące od dnia udzielenia pożyczki. Rozwiązanie dotyczy wszystkich pożyczek udzielonych po 01.04.2020 r.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1086) wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.)
Komunikat - Informacja dotycząca umorzeń pożyczek udzielonych na podstawie Art. 15ZZD
W związku z napływającymi zapytaniami dotyczącymi umorzeń przyznanych pożyczek na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy przyznawanej na podstawie art. 15zzd ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż sukcesywnie dokonuje umorzeń przyznanych pożyczek informując Państwa o tym fakcie za pośrednictwem:
- informacji wysyłanej drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany we wniosku,
- informacji wysłanej za pośrednictwem wiadomości tekstowej (sms) lub
- informacji wysyłanej listem poleconym na wskazany adres do doręczeń.
Powiatowy Urząd Pracy Łodzi przypomina, iż jedynym warunkiem umorzenia przyznanej pożyczki jest prowadzenie działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od daty jej udzielenia.
Tarcza antykryzysowa - opodatkowanie.
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi przedstawia w załączeniu stanowisko Ministerstwa Finansów w kwestii opodatkowania udzielonego dofinasowania do kosztów wynagrodzeń pracowników, oraz dofinansowania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby fizyczne niezatrudniające pracowników.
- Załączniki
- Wyjaśnienia MF.pdf (pdf, 191 KB)
Tarcza antykryzysowa - pomoc publiczna z ZUS.
Przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe korzystające ze wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej, wypłacanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi, zobowiązane są do pisemnego poinformowania PUP w Łodzi o otrzymanej z ZUS pomocy publicznej w formie zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Dotyczy to tych wnioskodawców, którzy powiadomienie z ZUS otrzymali w okresie od dnia złożenia do PUP w Łodzi wniosku o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej do dnia udzielenia tego wsparcia przez PUP w Łodzi.
Rejestracja z domu
Uprzejmie informujemy, iż w związku ze stanem zagrożenia epidemiologicznego spowodowanego wirusem COVID-19, wszystkie zaplanowane w Dziale Obsługi Bezrobotnych wizyty zostają uznane za zrealizowane, a o kolejnym terminie potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia zostaniecie Państwo poinformowani telefonicznie lub korespondencyjnie - oznacza to, iż nie ma konieczności osobistego i telefonicznego kontaktowania się w sprawie potwierdzania gotowości do podjęcia zatrudnienia z pracownikami urzędu; po ustaniu zagrożenia epidemiologicznego pracownicy PUP w Łodzi wyznaczą kolejne terminy wizyt.
Rejestracje bezpośrednie odbywają się w godzinach 8:30 - 13:00.
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się następująco:
- dzielnice Bałuty, Polesie oraz osoby bez adresu zameldowania – ul. Kilińskiego 102/102a
- dzielnice Górna, Śródmieście, Widzew oraz osoby bez adresu zameldowania – ul. Milionowa 91
Jednocześnie zachęcamy do załatwiania spraw drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie praca.gov.pl.
Wnioski o wydawanie zaświadczeń można składać z wykorzystaniem serwisu praca.gov.pl
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 9 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) świadczenia opieki zdrowotnej wykonywane w związku z przeciwdziałaniem COVID–19 są finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Szczegółowych informacji w sprawie świadczeń zdrowotnych udziela NFZ – infolinia: 800 190 590.
Ważny komunikat.
W związku ze zmianą sposobu rozliczania się Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi z przyznanego dofinansowania na realizację projektów współfinasowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, informujemy, że terminy określone w zawieranych umowach o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy i przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, nie będą podlegały przedłużeniu*. Wnioskodawców prosimy o przemyślane planowanie specyfikacji wydatków w ramach wnioskowanych środków, tak by możliwe było dokonanie zakupów i złożenie rozliczenia w terminach określonych w umowie.Szczegóły dotyczące terminów zawarte zostały odpowiednio w „Informacji dotyczącej refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi" oraz „Informacji dotyczącej przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej przez Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi".
* za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w § 9 ust. 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017r. poz. 1380).
Aktualności
-
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 02.03.2021 roku wstrzymuje wydawanie i...
-
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 02.03.2021 roku wstrzymuje wydawanie i...
-
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 02.03.2021 roku wstrzymuje wydawanie i przyjmowanie wniosków o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy finansowanych ze środków Funduszu Pracy. Wyjaśniamy, iż ilość...
-
Informacja o uruchomieniu naboru kolejnej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że z dniem 28.02.2021 roku uruchamia nabór wniosków o dotacje na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy...
-
Numer konta bankowego do wpłaty z tytułu zatrudnienia cudzoziemców
Numer konta bankowego do wpłaty z tytułu zatrudnienia cudzoziemców: 63 1560 0013 2260 1673 7000 0024 (wpis do rejestru oświadczeń oraz zezwolenia na prace sezonową) Wszelkie wpłaty wpływające na inne konta bankowe...
-
Nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w mieście Łodzi (VI)”
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi od dnia 08.02.2021 r. rozpoczyna nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, w ramach projektu „Aktywizacja...
-
Nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej ze środków Funduszu Pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 08.02.2021 r. rozpoczyna nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej ze środków Funduszu Pracy....
-
Nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, w ramach projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Łodzi (V)”
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż od dnia 08.02.2021 roku rozpoczyna nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej , w ramach projektu...
-
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że limit środków na finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w 2021 roku wynosi 3 500 000,00 zł. W ramach powyższej kwoty z dniem dzisiejszym (tj. 01.02.2021r.)...
-
Nabór wniosków o refundację pracodawcy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w mieście Łodzi (VI)”
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi od dnia 01.02.2021 r. rozpoczyna nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w ramach projektu „Aktywizacja osób po 29. roku...