Wyrejestrowania z urzędu można dokonać poprzez:
- Osobiste zgłoszenie się do urzędu z dokumentem powodującym zaistnienie okoliczności powodującej utratę statusu osoby bezrobotnej oraz Dowodem Osobistym lub innym dokumentem tożsamości;
- Przesłanie tradycyjną pocztą kopii zawartej umowy lub oświadczenia zawierającego dane identyfikacyjne, datę i powód wyrejestrowania oraz własnoręczny podpis;
- Poprzez portal praca.gov.pl w przypadku posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego;
- Poprzez złożenie przez osobę trzecią kopii zawartej umowy lub oświadczenia zawierającego dane identyfikacyjne, datę i powód wyrejestrowania oraz własnoręczny podpis osoby, której sprawa dotyczy, w kancelarii urzędu;
- Poprzez elektroniczny urząd podawczy – dla osób posiadających podpis elektroniczny. W tym przypadku należy przesłać oświadczenie zawierające dane identyfikacyjne, datę i powód wyrejestrowania.
Wyrejestrowania z ewidencji urzędu pracy, w trakcie osobistej wizyty można dokonać najwcześniej w dniu zaistnienia okoliczności powodującej utratę statusu osoby bezrobotnej w przeciwnym wypadku należy kopię dokumentu o którym mowa w pkt. 1 lub oświadczenie o którym mowa w pkt. 2 złożyć w kancelarii urzędu ul. Milionowa 91 - pok.033.