Zadania Wydziału Informatyki

Do zakresu zadań Wydziału Informatyki należy w szczególności:
  1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz ciągłości działania sprzętu komputerowego, w tym kserograficznego, będącego na wyposażeniu Urzędu;
  2. zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz ciągłości działania systemów i programów komputerowych wykorzystywanych w Urzędzie, w tym elektronicznego obiegu dokumentów, kadrowo-płacowego;
  3. zapewnienie bieżącej pomocy informatycznej pracownikom Urzędu oraz obsługa zgłoszeń użytkowników i innych incydentów usług teleinformatycznych;
  4. planowanie rozwoju infrastruktury oraz systemów informatycznych w Urzędzie;
  5. administrowanie i konfigurowanie kont pocztowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie funkcjonowania poczty elektronicznej;
  6. administrowanie systemem backup'u danych przetwarzanych w Urzędzie;
  7. administrowanie systemem antywirusowym, zaporami sieciowymi; bieżąca analiza funkcjonowania sieci (LAN), łączy internetowych oraz połączeń VPN;
  8. administrowanie serwerami, stanowiskami komputerowymi, urządzeniami sieciowymi oraz systemami i programami komputerowymi w Urzędzie;
  9. administrowanie uprawnieniami użytkowników w lokalnych systemach informatycznych oraz dziedzinowych aplikacjach centralnych (zewnętrznych) wspomagających realizację zadań Urzędu;
  10. gospodarowanie materiałami eksploatacyjnymi, mieniem w zakresie sprzętu i oprogramowania komputerowego;
  11. administrowanie stroną internetową oraz intranetową Urzędu;
  12. zarządzanie systemami informatycznymi służącymi do wspierania procesów związanych z obsługą Programów Operacyjnych EFS;
  13. nadzór nad prawidłowym działaniem modułu szyfrowania/deszyfrowania oraz certyfikatami kwalifikowanymi – podpisami elektronicznymi;
  14. planowanie i realizacja wydatków środków finansowych na rozwój, utrzymanie i eksploatację systemów informatycznych w Urzędzie; w tym wydatków związanych z realizacją Pomocy Technicznej Programów Operacyjnych EFS;
  15. bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania sieci i systemu teleinformatycznego z wymaganiami bezpieczeństwa;
  16. nadzór nad właściwym wykorzystaniem sprzętu komputerowego i oprogramowania przez pracowników Urzędu;
  17. realizacja procedur kontroli oprogramowania w zakresie zgodności z ilością i rodzajem zakupionych licencji;
  18. prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem w Urzędzie standardu dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami;
  19. pełnienie funkcji lokalnego administratora systemów do obsługi elektronicznych doręczeń w Urzędzie w zakresie technicznej konfiguracji konta jednostki;
  20. likwidacja skutków awarii, realizacja napraw eksploatacyjnych systemów informatycznych i sprzętu;
  21. koordynowanie spraw związanych z działaniem central telefonicznych;
  22. opracowywanie wymagań bezpieczeństwa systemów służących do przetwarzania danych oraz bezpiecznej eksploatacji systemów informatycznych w Urzędzie;

Informacje o publikacji dokumentu