Do Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi docierają sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za pracowników instytucji publicznych dzwonią do klientów Urzędów i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL, numer dowodu osobistego lub inne dane osobowe.
Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego.
Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Rejestracja przez Internet - Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi
Nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że limit środków na finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w 2025 roku wynosi 6 970 800,00 zł. W ramach powyższej kwoty z dniem dzisiejszym (tj. 29.01.2025r.) rozpoczynamy wydawanie formularzy wniosków na wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników...
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż z końcem dnia 27 stycznia 2025 r. wstrzymuje nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. ...
Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 24.01.2025 roku rozpoczyna nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego...
Nabór wniosków o skierowanie na szkolenia wskazane przez...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż od dnia 22.01.2025 roku rozpoczyna realizację ze środków Funduszu Pracy wniosków o skierowanie na szkolenie wskazane przez osobę bezrobotną/poszukującą pracy. Kwota dofinansowania wynosi nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia za pracę. Wzory druków: Formularz wniosku...
Wstrzymanie naboru wniosków o dofinansowanie w formie...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż z końcem dnia 21 stycznia 2025 r. wstrzymuje nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach...
Praca w jednym z największych ośrodków...
Pracodawca oferuje: - Stabilne zatrudnienie i atrakcyjne wynagrodzenie - Pracę na 8 miesięcy – od marca do listopada - Zakwaterowanie w odległości ok. 1 km od miejsca pracy (pokoje 1-osobowe) - Rower służbowy - Zniżki na wyżywienie i darmowe napoje Mile widziane pary. POLECAMY!
Nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 20 stycznia 2025 roku będzie prowadził nabór wniosków o dofinansowanie w formie przyznawania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach...
Nabór wniosków o organizowanie prac interwencyjnych ze...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 16.01.2025 r. rozpoczyna nabór wniosków o organizowanie prac interwencyjnych ze środków Funduszu Pracy. Na prace interwencyjne będą mogły być skierowane osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łodzi. Składanie wniosków: Wnioski wraz z wymaganymi...
Nabór wniosków w ramach dofinansowania wynagrodzenia za...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 16.01.2025 r. rozpoczyna nabór wniosków na dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego powyżej 50. roku życia ze środków Funduszu Pracy. Na dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego powyżej 50. roku życia będą mogły być skierowane osoby...
Nabór wniosków o sfinansowanie kosztów egzaminu/wydania...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, iż w dniach 14.01.2025 - 31.01.2025 roku ze środków Funduszu Pracy prowadzony będzie nabór wniosków o sfinansowanie kosztów egzaminów lub wydania licencji. Kwota dofinansowania wynosi nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia za pracę. Wzory druków: Formularz wniosku wraz z...
Nabór wniosków o organizowanie robót publicznych ze...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 14.01.2025 r. rozpoczyna nabór wniosków o organizowanie robót publicznych ze środków Funduszu Pracy
Nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie w ramach...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 14.01.2025 roku rozpoczyna nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w...
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że od dnia 14.01.2025 roku rozpoczyna nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w ramach projektu „Łódź aktywizuje zawodowo III” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Zmiana adresu Biuletynu Informacji Publicznej
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje, że w dniu 31 grudnia 2024 r. uległ zmianie adres Biuletynu Informacji Publicznej urzędu. Nowy adres BIP
Zmiana godzin pracy kasy w okresie świątecznym w PUP w...
Powiatowy Urząd Pracy informuje że w dniu 24.12.2024 roku kasa urzędu będzie czynna w godzinach 8.30-12.00, a w dniu 31.12.2024 będzie nieczynna. Za utrudnienia przepraszamy
Sala | Osoby oczekujące | Aktualny numer |
---|---|---|
Rejestracja - sala B | 9 | 19 |
Sala | Osoby oczekujące | Aktualny numer |
---|---|---|
Rejestracja - pokoje: 003, 004, 006 | 7 | 12 |
Pełna rejestracja drogą elektroniczną została udostępniona od dnia 27.05.2013 r.
Ta forma rejestracji pozwala na dokonanie rejestracji bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie, za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej, o której mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.).
Z tej formy rejestracji mogą skorzystać osoby, które posiadają:
- bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym,
- podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
- podpis osobisty weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych.
KROK 1. PRZYGOTOWANIE DOKUMENTÓW DO REJESTRACJI I USTALENIA PRAWA DO ZASIŁKU.
DOKUMENTY POTRZEBNE DO USTALENIA STATUSU OSOBY BEZROBOTNEJ/POSZUKUJĄCEJ PRACY
- Dowód osobisty lub Paszport
- Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
- Obywatele UE, państw EOG lub Szwajcarii – ważny dokument tożsamości potwierdzający obywatelstwo oraz zaświadczenie o zameldowaniu; Obywatele pozostałych państw – karta pobytu cudzoziemca, zezwolenie pobytowe, wiza, zezwolenie na pracę oraz zaświadczenie o zameldowaniu.
- Świadectwa pracy
- Umowy cywilno-prawne i ich rozwiązania (jeżeli były takie podpisywane).
- Dokumenty potwierdzające wykonywanie i zakończenie pracy za granicą
- Świadectwa ukończenia szkoły – powyżej szkoły podstawowej.
- Dyplomy potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, a także dyplomy ukończenia studiów wyższych.
- Zaświadczenie o zakończeniu indywidualnego programu socjalnego, kontraktu socjalnego lub szkolenia organizowanego przez inny podmiot niż Powiatowy Urząd Pracy (w przypadku uczestniczenia w wym.).
- Osoby, które pobierają emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przyznaną przez zagraniczny organ emerytalny doręczają stosowne zaświadczenie o wysokości pobieranego świadczenia.
- Osoby, które pobierają rentę rodzinną doręczają aktualną decyzję o wysokości pobierania renty, w przypadku zakończenia pobierania – decyzję lub zaświadczenie o wstrzymaniu wypłaty renty.
- Osoby, które pobierały świadczenie rehabilitacyjne lub rentę z tytułu niezdolności do pracy doręczają ostatnią decyzję przyznającą świadczenie rehabilitacyjne/rentę i orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o zdolności do pracy (jeżeli ubiegały się o dalsze przyznanie świadczeń).
- Osoby będące właścicielami lub posiadaczami samoistnymi lub zależnymi nieruchomości rolnej oraz pracujące, jako współmałżonek bądź domownik w gospodarstwie rolnym winny przedłożyć zaświadczenie z właściwego urzędu gminy o wysokości hektarów przeliczeniowych gruntów rolnych oraz decyzję/aktualne zaświadczenie z KRUS o podleganiu/nie podleganiu pod ubezpieczenie społeczne.
- Świadectwo zwolnienia z Zakładu Karnego (jeżeli takie zdarzenie miało miejsce).
- Postanowienie Sądu o odbywaniu kary w systemie dozoru elektronicznego (jeżeli taka sytuacja ma miejsce).
- Dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac (jeżeli takie posiada).
- Osoby pobierające świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy na podstawie odrębnych przepisów winny doręczyć zaświadczenie o okresie pobierania tych świadczeń.
Dokumenty dotyczące osób, które prowadziły działalność gospodarczą: - Wszystkie decyzje o wykreśleniu lub zawieszeniu każdej działalności z ewidencji działalności gospodarczej z Centrum Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta lub wydruk z CEIDG.
Dokumenty dotyczące osób, które współpracowały w prowadzeniu działalności gospodarczej: - Druk ZWUA – zgłoszenie do ZUS-u o zakończonej współpracy w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Dodatkowo w przypadku rejestracji osoby niepełnosprawnej należy doręczyć: - Orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez ZUS oraz zaświadczenie z ZUS o pobieraniu lub niepobieraniu renty z tytułu niezdolności.
- Orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez właściwy Zespół do Spraw Orzekania
o Niepełnosprawności, w przypadku orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności zaświadczenie z MOPS-u o pobieraniu lub niepobieraniu zasiłku stałego.
- Osoby, które po ustaniu zatrudnienia pobierały świadczenia z ZUS takie jak:
- zasiłek chorobowy,
- macierzyński lub zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego,
- świadczenie rehabilitacyjne,
winny dostarczyć zaświadczenie z ZUS o okresie ich pobierania z podstawą wypłaty pobieranego świadczenia. - Osoby, które po ustaniu zatrudnienia pobierały świadczenia z ZUS takie jak:
- rentę z tytułu niezdolności do pracy,
- rentę rodzinną - w przypadku zbiegu prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy i wybrano pobieranie renty rodzinnej,
winny dostarczyć zaświadczenie z ZUS o okresie ich pobierania. - Zaświadczenie z ZUS o okresie podlegania pod obowiązkowe ubezpieczenie emerytalne i rentowe z tytułu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.
- Zaświadczenie z ZUS potwierdzające świadczenie usług na podstawie umowy uaktywniającej.
- Akty urodzenia dzieci – w przypadku samotnie wychowujących, co najmniej jedno dziecko w wieku do 15 lat.
- Zaświadczenie z ZUS-u o okresach opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy z podstawą ich wymiaru – dotyczy osób prowadzących działalność i osób współpracujących.
- Osoby, które były zatrudnione na podstawie umowy cywilno-prawne lub w niepełnym wymiarze czasu pracy, winny przedłożyć zaświadczenie o wynagrodzeniach brutto za każdy miesiąc z adnotacją o odprowadzanych składkach na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy.
- Osoby, które wykonywały pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą winny przedłożyć zaświadczenie o dochodach brutto za każdy miesiąc z adnotacją o odprowadzanych składkach na ZUS i Fundusz Pracy.
- Zaświadczenie o wykonywaniu pracy w Zakładzie Karnym wraz z miesięcznymi zarobkami brutto (w przypadku wykonywania takiej pracy).
- Książeczka wojskowa lub zaświadczenie z WKU – w przypadku odbycia służby wojskowej.
- Numer konta bankowego w celu przekazania przyznanych świadczeń.
- Akt zgonu osoby na którą było wypłacane świadczenie pielęgnacyjne lub zasiłek opiekuńczy.
1. Wypełniony wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego w NFZ członka rodziny oraz:
- w przypadku dzieci powyżej 18 roku życia dokument potwierdzający kontynuowanie nauki,
- w przypadku dzieci posiadających stopień niepełnosprawności - orzeczenie o niepełnosprawności.
WYŻEJ WYMIENIONE DOKUMENTY NALEŻY TRAKTOWAĆ, JAKO PODSTAWOWE, W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH WYMAGANE SĄ DOKUMENTY UZUPEŁNIAJĄCE.
REJESTRACJI NIE DOKONUJE SIĘ W PRZYPADKU NIEPRZEDŁOŻENIA W/W DOKUMENTÓW, ODMOWY PRZEKAZANIA WYMAGANYCH DANYCH LUB ODMOWY POŚWIADCZENIA PRZEKAZNYCH DANYCH I OŚWIADCZEŃ PRZEZ OSOBĘ REJESTRUJĄCĄ SIĘ W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY
(Podstawa prawna - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy z dnia 12.11.2012 r. Dz. U. z 2012 poz. 1299).
KROK 2. WYPEŁNIENIE FORMULARZA.
- Należy wypełnić wniosek o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej, o której mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.).
- Załączyć skany wszystkich niezbędnych dokumentów- proszę zwrócić uwagę na kompletność i jakość załączanych skanów.
- Podpisać wniosek jednym z wymaganych podpisów (w/w).
KROK 3. REJESTRACJA.
Pracownik urzędu dokonuje rejestracji na podstawie przekazanych danych i załączonych dokumentów. W przypadku zaistnienia wątpliwości lub braku wymaganych dokumentów, urząd wezwie osobę do uzupełnienia dokumentów lub danych.
KROK 4. WYDANIE DECYZJI I WYZNACZENIE TERMINU OBOWIĄZKOWEJ WIZYTY W CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ.
Pracownik wydaje decyzję oraz inne wymagane przepisami prawa dokumenty, które mogą być przekazane za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wyznaczona zostaje obowiązkowa wizyta w CAZ.
REJESTRACJI NIE DOKONUJE SIĘ W PRZYPADKU:
ODMOWY PRZEKAZANIA WYMAGANYCH DANYCH ,
NIEOPATRZENIA WNIOSKU O REJESTRACJĘ JEDNYM Z WYMAGANYCH PODPISÓW
FORMULARZ REJESTRACJI ELEKTRONICZNEJ
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy z dnia 12.11.2012 r. Dz. U. z 2012 poz. 1299